maandag 17 november 2014

Projectweek B: Oriënteren

Vandaag zijn we begonnen aan Projectweek B. Deze week staat in het teken van stageplaatsen. Wat vind ik wel leuk en wat niet? en wat sluit aan bij mijn persoonlijkheid en vaardigheden? Kortom wat is voor mij de ideale stageplek?

Leerdoel voor deze week:
"Aan het eind van deze week wil ik weten welke taken een communicatieprofessional op een dag uitvoert."

Niveau's van denken, leren en veranderen
Tijdens de workshop van vandaag heb ik een zelf-analyse uitgevoerd met betrekking van het model van de logische niveaus. Ik laat hiervan 3 niveau's zien:

Omgeving

Ik zou graag in een jong en dynamisch team willen werken. In een informele omgeving met een prettige sfeer. Flexibele werktijden, dit betekent geen 9 tot 5-mentaliteit. Het maakt mij niet echt uit of dit in een groot of klein bedrijf is. Zolang ik me prettig voel en ik het gevoel heb dat mijn bijdrage wordt gewaardeerd.

Gedrag
Ik heb behoefte aan duidelijkheid. Daarom ben ik iemand die veel vragen stelt. Ik wil een opdracht in 1 keer goed doen en niet 10 keer over moeten doen omdat ik het niet begrijp. Ik ben ook niet heel de dag zakelijk en serieus, ik ben gezellig en spontaan. Lachen en praten is wat ik doe. Toch ben ik ook een hele harde werker en zorg ik dat mijn werk goed uitgevoerd wordt en dat deadlines worden gehaald.

Vaardigheden
Ik ben goed in feedback geven en ontvangen. Ik kan goed plannen en werk heel gestructureerd. Ik luister naar wat een ander te zeggen heeft. Ook heb ik geen moeite met presenteren, of spreken voor een grote groep mensen. Ik leg makkelijk contact en kan me goed verplaatsen in iemand anders. 


Relevante aspecten voor een stage
  • Sfeer in het bedrijf. Uitersten: zakelijk en formeel vs. informeel
  • Waardering. Uitersten: Als nummertje worden gezien vs. deel uitmaken van een persoonlijk team
  • Reistijd. Uitersten: 6 uur reistijd vs. een half uur reistijd
  • Werkzaamheden: Uitersten: communicatieve opdrachten vs. koffie halen en afwassen
Ideale stageplek
Mijn ideale stageplek is een plek waar ik mij prettig en gewaardeerd voel, werkzaamheden krijg die relevant zijn voor mijn studie en het bedrijf, waar een informele sfeer hangt en waar ik mijn passie kan combineren met mijn werk. 

Mindmap 




















Oriëntatie links

Geen opmerkingen:

Een reactie posten