donderdag 20 november 2014

Antwoord op mijn persoonlijke leerdoel

Aan het begin van deze week had ik het volgende leerdoel geformuleerd:
'Aan het eind van deze week wil ik weten welke werkzaamheden een communicatieprofessional dagelijks uitvoert.'

Ik begon met mijn oriƫntatie bij Lilopel. Hier hadden ze niemand die de functie communicatie op zich nam. Er werd vrijwel geen tijd besteed aan de communicatie. Dit deden ze even tussendoor, maar hadden er weinig tijd voor. Bij deze stage heb ik dus totaal geen antwoord gekregen op mijn doel, want er was helemaal geen communicatieprofessional.

Op de woensdag ging ik naar CityBril Rotterdam. Dit was echt precies het tegenovergestelde van Lilopel. Qua sfeer, omgeving, gedrag, alles eigenlijk. Hier hadden ze een heel team (zo'n 5 personen) op de marketing/communicatie afdeling zitten. Hier waren de taken en werkzaamheden wel duidelijk.

Een communicatieprofessional is de hele dag aan het communiceren op verschillende manieren. Werkzaamheden houden in: webcare, bijhouden van social media, evenementen organiseren, intern communiceren via e-mail en vergaderingen, campagnes opzetten en relaties onderhouden. Ik heb mijn doel dus behaald en weet nu specifiek wat een communicatieprofessional dagelijks doet.



Ideale stageplek
Mijn ideale stageplek is een plek waar ik mij prettig en gewaardeerd voel, werkzaamheden krijg die relevant zijn voor mijn studie en het bedrijf, waar een informele sfeer hangt en ik affiniteit heb met de producten of diensten.

Over het algemeen is mijn ideale stageplek niet veranderd sinds het begin van de week. Het enige wat ik heb toegevoegd is affiniteit met producten en/of diensten. Ik kwam namelijk bij Lilopel en had echt niks met computers en design, hierdoor voelde ik me ook gelijk minder op mijn plaats.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten