woensdag 19 november 2014

Concluderen

Relevante aspecten voor een stage 
  1. Sfeer in het bedrijf. Uitersten: zakelijk en formeel vs. informeel
  2. Waardering. Uitersten: Als nummertje worden gezien vs. deel uitmaken van een persoonlijk team
  3. Werkzaamheden: Uitersten: communicatieve opdrachten vs. koffie halen en afwassen
  4. Affiniteit met de branche. Uitersten: dagelijkse passie/hobby vs. geen enkele interesses 
  5. Reistijd. Uitersten: 6 uur reistijd vs. een half uur reistijd
Deze vijf aspecten zijn voor mij dé richtlijnen die mij moeten gaan helpen om een stage te vinden. Ik heb 1 aspect toegevoegd t.o.v. de eerste opdracht. Dat is nummer 4: Affiniteit met de branche. Na mijn stage bezoeken viel het mij (vooral bij het eerste bedrijf) op dat ik wel communicatiewerkzaamheden uit zou kunnen voeren, maar dat ik totaal geen interesse en passie deel voor computers en design. Ik denk ook dat ik het dan een stuk minder naar mijn zin zal hebben binnen het bedrijf. Ik zal waarschijnlijk ook moeilijk een 'klik' hebben met de medewerkers, en de sfeer in een bedrijf vind ik het belangrijkst. Ik ben een gezelligheidsmens daarom staat de sfeer op 1. Ik heb nare ervaringen gehad met vorige stages en daarom vind ik het heel belangrijk dat mijn werk wordt gewaardeerd, ik hou van erkenning vandaar de nummer 2. Ik ben leergierig en wil zoveel mogelijk leren over het communicatievak in de praktijk, dat kan niet als ik hier niet mee bezig ben. Nummer 3 is dit. Nummer 4 heb ik een stukje terug al uitgelegd en nummer 5 speelt toch wel een rol aangezien je met minder plezier naar je stage gaat als je de halve dag moet reizen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten