vrijdag 11 april 2014

Rapporteren

Mijn leerdoel voor deze vaardigheid was: 'Ik wil aan het eind van de komende periode een correct en kloppend rapport kunnen opstellen.' In periode drie hebben we twee lessen besteed aan rapporteren. Helaas was ik een les hiervan ziek, en heb ik best wat gemist. 

De eerste oefening die over rapporteren ging, was de socrative test. Het viel me op dat ik een hoop dingen niet (meer) wist. Er zitten veel regels en richtlijnen vast aan het opstellen van een correct rapport.
Uiteindelijk had ik toch nog meer dan de helft van de vragen goed, dus dat viel mee. De volgende keer zou ik de sheets over rapporteren beter doornemen voor het maken van zo'n test. Het is zeker belangrijk om te weten hoe je een correct en kloppend rapport opstelt, dit is inclusief alle kleine details.

Ik kan nog niet zeggen of ik mijn leerdoel voor rapporteren in periode drie heb behaald. Voor het vak communicatie- en mediaplanning was de eindopdracht wel het opstellen van een rapport. Ik heb echter nog geen cijfer en/of feedback hiervan ontvangen, dus kan nog niet zeggen of dit leerdoel is behaald. Wanneer is het cijfer heb gekregen, zal ik weer op deze post terugkomen en vertellen of mijn rapport voldoende was.  


De tweede oefening was fouten halen uit een geschreven rapport. Helaas was is deze les niet aanwezig dus kan ik moeilijk reflecteren op deze opdracht. Verder hebben we in de les nog aandacht besteed aan alle do's en don't van het schrijven van een rapport. Dit heeft me ook weer geholpen bij het maken van een rapport voor het vak communicatie- en mediaplanning. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten