dinsdag 1 april 2014

Creativiteit

De individuele doelstelling die ik voor de vaardigheid creativiteit heb geformuleerd gaat als volgt:
Ik wil me de komende periode meer bezighouden met de creatieve aspecten van opdrachten, om dit meer te ontwikkelen.

Na al het deskresearch, vind er een creatieve sessie plaats, brainstormen, met de groep. Dit doen we om leuke, unieke en spontane ideeën te verkrijgen. Je gaat out of the box denken. Ik ben van mezelf niet perse een creatief persoon, maar ik vond dit echt leuk om te doen en er kwamen ook echt leuke dingen uit! Wat opviel is dat iedereen actief meedeed, en elkaar aanvulde. Aan de hand van een aantal vragen, schets ik een beeld van zo'n creatieve sessie.

Welke stappen hebben we ondernomen?
Brainstormen en mindmappen met de groep.
Hoeveel ideeën hebben jullie opgeschreven?
In totaal zijn er zo'n 13(!) creatieve ideeën/oplossingen opgeschreven.
Hoelang zijn jullie hier mee bezig geweest?
Zo'n 20 minuten
Wanneer waren jullie tevreden?
Eigenlijk al na onze brainstorm, het ging echt heel goed.
Wat zijn de onderbouwingen en argumenten hiervoor?
We hebben heel erg out of the box gedacht, en elkaar niet afgekraakt, er hing een positieve sfeer. Dit zijn allemaal Do's voor een creatieve sessie!



Ik zou het weer precies zo doen de volgende keer! Ik kan geen verbeterpunten opnoemen.

Tijdens de uitwerking van het concept ben ik me gaan richten op het visuele beeld. Ik werk met illustrator aan het eindproduct, zo ontwikkel ik voor mezelf dus ook weer mijn creatieve vaardigheid. Zo kan ik ook deze doelstelling behalen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten